با توجه به اهمیت ارتقای آگاهی والدین در زمینه روش های صحیح تربیتی در شرایط بحران، در تاریخ ۷/ ۱ / ۱۴۰۵ جلسه آموزشی با موضوع فرزندپروری ویژه پرسنل دانشگاه دولتی شهرضا با همکاری واحد سلامت روان سرکار خانم دکتر محمدرجبی شبکه بهداشت برگزار گردید.
با توجه به اهمیت ارتقای آگاهی والدین در زمینه روش های صحیح تربیتی در شرایط بحران، در تاریخ ۷/ ۱ / ۱۴۰۵ جلسه آموزشی با موضوع فرزندپروری ویژه پرسنل دانشگاه دولتی شهرضا با همکاری واحد سلامت روان سرکار خانم دکتر محمدرجبی شبکه بهداشت برگزار گردید.
اولین جلسه هماهنگی واحد مهندسی بهداشت محیط شهرستان در سال ۱۴۰۵ با حضور مدیر محترم شبکه بهداشت آقای دکتر صبوحی برگزار گردید و ایشان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل درسال۱۴۰۴ از عملکرد کارشناسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان و جنگ تحمیلی و تلاش در راستاي حفظ و ارتقا سطح سلامت تشکر و در ادامه خانم مهندس عرفان ضمن تاکید بر جایگاه و تأثیر عملکرد مناسب پرسنل به داشتن برنامه عملیاتی و تلاش برای اجرای آن در سالجاری تاکید نمودند.
برگزاری جلسه هیئت امنا مرکز شهرک طالقانی در قالب ادغام برنامه SDH و طرح مدیریت محله محور (شهید سلامی) ️در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۰۵ جلسه مذکور با حضور عضو شورای شهر و رئیس خانه مشارکت شهرستان ، کارشناسان ستاد شهرستان ،پزشک محترم مرکز ،نمایندگان بهداشت در جلسات شورای تحول محله ،فرماندهان ۳ پایگاه مقاومت بسیج تحت پوشش مرکز ،امام جماعت محله ،فرهنگیان و معتمدین محله برگزار گردید . در این جلسه ابتدا مفهوم و ابعاد برنامه SDH و نحوه ادغام آن با طرح مدیریت محله محور شرح داده شد . در ادامه هر یک از اعضا به بیان نظرات خود در خصوص نیاز سنجی مرکز و مشکلات و چالش های مربوطه
پیرو درخواست بنیاد شهید شهرستان جلسه آموزش گروهی با محوریت شناخت احساسات و تنظیم هیجانات در تاریخ ۲/ ۱/ ۱۴۰۵ ویژه فرزندان شهدای جنگ اخیر توسط واحد سلامت روان شبکه بهداشت برگزار گردید. در این جلسه با توجه به نیاز این کودکان با استفاده از بازی و نقاشی به شناخت احساسات پرداخته شد و در زمینه مدیریت استرس، خشم و غم آموزش های لازم داده شد. هم چنین مادران این کودکان در جلسه ای مجزا در زمینه فرایند سوگ در کودکان و واکنش صحیح آنها به مراحل این فرایند به منظور سازگاری فرزندانشان با حوادث رخ داده، آموزش های لازم را دریافت کردند.
در تاریخ 1405/02/01 بازدید مدیریتی با حضور آقای دکتر صبوحی مدیر شبکه بهداشت و درمان ،آقای جهانشاهی مسئول گسترش ، سرکار خانم ذوالفقاری مسئول آموزشگاه بهورزی از خانه بهداشت های زیارتگاه ،سولار ،بوان بازدید نمودند. در این بازدید نظارت از روند کلی ارائه خدمات، مشکلات ساختمانی ، نواقص تجهیزاتی مورد بررسی قرار گرفت.
در تاریخ یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ کارشناسان واحد مهندسی بهداشت محیط شهرستان شهرضا طی گشت شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید نمودند . طی این برنامه که جهت نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذايي انجام میشود یک واحد کبابی پلمب گردیدند، این واحدمتخلف به دلیل عدم توجه به آموزشهای قبلی و عدم رعایت اصول بهداشت محیط که تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه میباشد پلمب گردیدند. کارشناسان بهداشت محیط در این گشت شبانه بیشتر برصنوف حساس بویژه صنف اغذیه فروش و رستوران ، کبابی و بیرون بر تمرکز نمودند و آموزشها و تذکرهای لازم را به اعضای محترم این صنف ارائه
دوشنبه ٣١فروردین شهرضا:
پویش ملی سرو ایران
در راستای اجرای برنامه های پویش ملی سرو ایران؛ به یاد رهبر شهید ایران و شهدای مدافع امنیت کاشت نهال در مرکز سلامت محله خمینی آباد شهرضا اجرا شد .
در تاریخ ۱۴۰۴/۱/۲۹ جلسه هماهنگی کارشناسان واحد سلامت روان شبکه بهداشت شهرضا با حضور معاون محترم بهداشت سرکار خانم کمایی، مسئول واحد و کارشناسان سلامت روان و پرسنل مرکز سراج در شبکه بهداشت شهرستان برگزار گردید. در این جلسه ضمن بررسی شاخص های سال گذشته در زمینه رفع موانع موجود و ارائه راهکار به منظور ارتقای موارد پایین تر از حد انتظار پرداخته شد.
جلسه آموزشی مجازی با موضوع فرزندپروری ویژه والدین دانش آموزان دوره اول ابتدایی با همکاری مرکز مشاوره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در تاریخ ۲۶ / ۱ / ۱۴۰۵ برگزار گردید. در این جلسه که با استقبال خوبی از سمت والدین روبرو شد به بیان چالش های فرزندپروری و ارائه راهکارهای علمی در این رابطه پرداخته شد.
آغاز برنامه های دهه کرامت شهرستان شهرضا همزمان با میلاد با برکت حضرت فاطمه معصومه (س) در آستان مقدس امامزاده شاهرضا با حضور حجتالاسلام طاوسی امام جمعه، فریبرز امیری فرماندار شهرضا، مسئولان شهرستان، خادمیاران رضوی ، مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و برخی از مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرضا